Σχολικός εκφοβισμός - δραματοποίηση

Σχολικός εκφοβισμός είναι η επιθετική εκείνη συμπεριφορά που είναι εσκεμμένη, απρόκλητη και επαναλαμβανόμενη. Αποτελεί κατάχρηση εξουσίας και εμπεριέχει ανισότητα στη δύναμη που είναι είτε αντικειμενική (π.χ. σωματική) είτε αντιληπτή (π.χ. προσωπικότητας), δηλαδή κατευθύνεται προς εκείνα τα θύματα που εκλαμβάνονται από τους θύτες (έναν ή πολλούς μαζί) ως αδύναμα, είτε σωματικά είτε ψυχολογικά.

Με τη βοήθεια εικόνων που δείχνουν περιστατικά σχολικού εκφοβισμού προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε τι ακριβώς είναι αυτό το φαινόμενο. 

Ακολούθησε δραματοποίηση, για να μπουν τα παιδιά στη θέση του θύτη, του θύματος και των παρατηρητών. Στο τέλος βρήκαν μόνα τους τη λύση.

 

Ο Μιχάλης αποφασίζει να πλησιάσει τις συμμαθήτριές του και να παίξει μαζί τους. Πηγαίνει χαρούμενος κοντά τους. 

Εκείνες  για μια ακόμη φορά του γυρίζουν την πλάτη.

  

Μα τι έκανα σκέφτεται ο Μιχάλης.

Πάλι μόνος ο Μιχάλης δεν ξέρει τι να κάνει.

Σε λίγο έρχεται ο Κυριάκος. Πηγαίνει στην παρέα των κοριτσιών .Τις ακούει που κοροϊδεύουν τον Μιχάλη. 

Μετά πλησιάζει τον Μιχάλη. Βλέπει ότι είναι πολύ στενοχωρημένος. Τον ρωτάει τι του συμβαίνει. Ο Κυριάκος αισθάνεται άσχημα για τον φίλο του.

Αυτό συμβαίνει καιρό τώρα. Στην αρχή φαινόταν αστείο αλλά όχι πια. Αποφασίζει κάτι να κάνει.

Αν δεν τα καταφέρει θα ζητήσει τη βοήθεια της δασκάλας. Δεν μπορεί κάποιος θα μπορεί να βοηθήσει.  

Μαζί με τον Μιχάλη κατευθύνονται στα κορίτσια. Ο Κυριάκος τους μιλά. Εκείνες αποφασίζουν να δώσουν μια ευκαιρία στο συμμαθητή τους . Δίνουν τα χέρια .